Zdziwienie moje jest tym bardziej większe, że jeżdżąc po zachowaniu samochodu nie stwierdziłem żadnej różnicy poza tym po przeczytaniu części tego wątku poszedłem mierzyć wysokość od rantu błotnika do środka koła i jak powinno być 394 + - 10 ja mam 390 po obu stronach.
Bo problem dotyczy FLek od 2010roku.
Zamieszczone przez andrzej1962
czy wymieniać obie sprężyny
Twoja dezyzja, ale ja bym wymienił obie koszt około 200-300zł za 2szt to czy warto oszczędzać? :wink:
Zamieszczone przez andrzej1962
Jak miałem zdjęte sprężyny widziałem jakieś trzy lub cztery kropki niebieskie lub zielone a może białe ale nie przykładałem do nich uwagi sądząc że jest to nieistotne.
Po tylu latach eksploatacji to i kolor tych kropek mógł sie już zmienić, a ori sprężyny skody to drogi shit, więc załóż jakieś HD jak masz kombi
leonn, sorka że pytam bo laik jestem ale HD to tak jak w TV, czy coś innego?
HD to heavy-duty czyli mocniejsze niż przewidywane sprężyny ori np, jeśli masz LPG lub hak lub czesto jeździsz na full załadowany.
Ja mam założone Monroe SP 3349 (HD)
andrzej1962
widzisz
u ciebie jest zdeczka inny problem jak u kolegów ( i w moim przypadku zresztą też).
masz zamiar wymienić sprężyny ponieważ stwierdziłeś pęknięcie jednej z nich!! jak dobrze doczytałem.
W tym wątku najwięcej "płaczu" było o to iż OII Tour i OII FL zarówno kombi jak i liftbacki w wersjach z silnikiem 1.6 75kW w szczególności z instalacją LPG (ew z LPG+ hak) - zbyt nisko siedzą i zahacza się o progi zwalniające bądź inne poprzeczne nierówności ponieważ prześwit na tylnej osi obniżył się o 20-30mm poniżej dopuszczalnej normy (394- 30 do 40mm) po dokonaniu modyfikacji w aucie.
Głównym sprawcą zamieszania okazali się Dealerzy Skody, którzy w większości przypadków dokładali klientom instalacje LPG do samochodów do tego nie przystosowanych!!.
Drugą stroną medalu są tacy jak ja co dokładali LPG we własnym zakresie ponieważ 4850PLN za sekwencję 4 generacji w ASO to zdeka abstrakcyjna cena.
Efekt postępowań reklamacyjnych u Dealerów i w SAP'ie jest taki, że jednym uznano reklamację i wymieniono im sprężyny w ramach gwarancji na te co mieli (wg specyfikacji producenta) lub sprężyny o wyższej twardości, albo zakładano wspomagacze w postaci MADów, a reszcie odmówiono wymiany bo... i powód się znalazł (np mnie odmówiono bo mam LPG nie montowane u Dealera - a to że byłem w miarę stałym klientem i pojawiałem się co 15kkm (4-5miesięcy) zamiast 30kkm to tego nie widzieli :P).
moim skromnym zdaniem jeśli pękły ci oryginalne sprężyny powinieneś je wymienić. Wymiana na nowe to dodatkowy nie przewidziany koszt co może wkurzyć. jeśli Będziesz wymieniał na nowe to w wątku jest opisane których producentów sprężyny i do jakich "zastosowań" polecają forumowicze - i raczej nie są to z półki ASO Skoda
Głównym sprawcą zamieszania okazali się Dealerzy Skody, którzy w większości przypadków dokładali klientom instalacje LPG do samochodów do tego nie przystosowanych!!.
same_oktany, mylisz się kolego, problem dotyczy wszystkich FLek, bez znaczenia czy jest to benzyna, diesel, czy Lpg dokładane w ASO. Problem ten nie występuje w innych Octaviach niż OII FL.
Zamieszczone przez andrzej1962
leonn, No ok ale mam diesla ale wiem o co chodzi. takich nie potrzebuję
andrzej1962, w dzisiejszej dobie oszczędności materiału możesz się zdziwić, że "mimo wszystko jednak mogłem założyć te mocniejsze" :P
No ale to Twoje auto i Ty decydujesz, choć wielkiego wyboru to nie ma, Monroe SP 3295, SP 3349+, Lesjöfors 42 857 19, 42 857 20 :wink:
Głównym sprawcą zamieszania okazali się Dealerzy Skody, którzy w większości przypadków dokładali klientom instalacje LPG do samochodów do tego nie przystosowanych!!.
same_oktany, mylisz się kolego, problem dotyczy wszystkich FLek, bez znaczenia czy jest to benzyna, diesel, czy Lpg dokładane w ASO. Problem ten nie występuje w innych Octaviach niż OII FL.
Ja mam Octavię II przed FL i problem za słabych sprężyn u mnie występował. Z jednej strony na pierwszym zwoju sprężyna była nawet pęknięta dokładnie jak u Andrzeja1962, co faktycznie nie obniżyło zawieszenia w stosunku do drugiej strony. Z tego co zaobserwowałem na ulicach to problem wleczenia tyłu po asfalcie dotyczy wszystkich OII tych przed FL również. Nie widziałem, żeby problem dotyczył TDI, albo nie w takim stopniu jak przy benzynie nawet bez gazu. Możliwe, że wynika to powodu z ciężkiego przodu bo silnik TDI jest cięży.
Głównym sprawcą zamieszania okazali się Dealerzy Skody, którzy w większości przypadków dokładali klientom instalacje LPG do samochodów do tego nie przystosowanych!!.
same_oktany, mylisz się kolego, problem dotyczy wszystkich FLek, bez znaczenia czy jest to benzyna, diesel, czy Lpg dokładane w ASO. Problem ten nie występuje w innych Octaviach niż OII FL.
Mylić się jest rzeczą ludzką.
Cały czas żyję w przekonaniu, że problem motorówek dotyczy zarówno OII FL i OII Tour w benzynie (1.6MPI)am gdzie zwiększono nacisk na tylną oś poprzez dodatkowe kilogramy jakie niesie ze sobą instalacja - ok 27kg butla + 24kg LPG (pełna butla) razem raptem ok 50kg oraz dodatki takie jak trójkąt pełne koło zapasowe lewarek itd kolejne 20-25 kg - czyli razem ok70-75 kg.
Szkodnik nie jest moim pierwszym samochodem ale w poprzednich pojazdach a miałem ich kilka i dokładam LPG problemu z zawieszeniem nie było (np prehistoria GOLF III Variant 1.4 LPG + Hak) koła zaczynały ocierać na wybojach po nadkolach jak miałem w bagażniku oprócz osprzętu LPG dodatkowe 300kg!!!
kupiłem kombi dlatego żeby jakiś większy ładunek nie zrobił na aucie jakiegoś większego wrażenia, a te 70kg bez pasażerów i obniżenie się samochodu o 2-3 centymetry gdzie dopuszczalna ładowność jest rzędu 600kg raczej świadczą o bublu
i zapewne bym nie zauważył tego że nisko się siedzi tył gdyby nie powiększony ładunek w bagażniku do jakiś 150kg
Być może jest tak jak mówisz, że problem dotyczy także innych wersji silnikowych -być może większość nie wie o tym że siedzą za nisko szczególnie ze zapewne sprężyny są różne w różnych wersjach silnikowych i jednym się ugina mniej innym bardziej. (Kombi silnikiem 1.6MPi waży 1295kg, 1.4tsi 1325kg 1.6TDi 1365kg a 2.0TDI 1410kg. czyli wszystko cięższe!! )
Witam,
Ktoś pytał o model tych sprężyn wspomagających MAD. Nie wiem, czy już padła odpowiedź na to pytanie więc na wszelki wypadek odpowiadam. Według informacji jaką dostałem z ASO są to sprężyny: MAD HV-199515
Pozdrawiam
a jak jest z pakietem na bezdroża w FL (taki posiadam) ?
jakie tam są sprężyny i czy te hd też muszą być jakieś specjalne ?zastanawiam się ponieważ na pusto jest ok ,ale jak wpakowałem w kufer kilka worków ziemi ( z 100 kg) to przysiadł o 3 cm.
jeżeli chciałbym założyć bardziej twarde to jakie ? bo rozumiem , że te tu proponowane (Monore i Lejso HD) nie pasują, bo one by mi auto obniżyły wzgl tego co jest
dodatkowo : czy te sprężyny z pakietu są dłuższe od zwykłych , czym one się różnią ?
ew. nigdzie nie ma podanego konkretnego nr sprężyn z pakietu, może ktoś ma ? albo jakiś zamiennik ??
kusnier dobre pytanie bo wątek ma prawie 100 stron a nikt nic nie pisał czy jest odpowiednik sprężyn HD do pakietu na bezdroża. Ogólnie sprężyny z pakietu na bezdroża to są te same co od wersji 4x4. Sprężyny takie nie muszą się różnić od zwykłych długością wystarczy że będą np. z grubszego drutu. Parametry można łatwo sprawdzić na podstawie zamienników np. w katalogu KYB i tak przykładowo sprężyna przednia RH1713 długość-346, szerokość-146, średnica druta-12,25; RH2957(dedykowana do 4x4) długość-348, szerokość-149, średnica druta-13,5. Ja w swoim aucie najpierw wstawiłem sprężyny na tył Monroe sp3349 ale ponieważ często wjeżdżam w teren postanowiłem podnieść również przód i po wielu godzinach wertowania forum i katalogów zdecydowałem się właśnie na sprężyny RH2957. Razem ze sprężynami wymieniłem również amortyzatory na Bilstein b6. Efekt jest taki że samochód stoi niemal idealnie równo. Niemal ponieważ co ciekawe przód=42,5cm a tył jest jakieś 2mm wyżej czyli około 42,7cm! Wniosek jest taki że sp3349 bardzo podnoszą tył właśnie na wysokość pakietu na bezdroża. kusnier jak możesz to podaj wymiary(przód, tył) jakie masz u siebie z obciążeniem i bez.
Kusnier pytanie tylko, czy na codzień jeździsz ze 100 kg ziemniaków w bagażniku :wink:
Bo nawet jak Ci auto siadło 3 centymetry to masz wysokość 39-38 cm a to jest bardzo dobra wysokość. Wiem bo ja mam 38 cm z tyłu, ale bez obciążenia :lol:
Przyglądałem się trochę innym markom aut i każde auto siada z tyłu pod obciążeniem. Wystarczy, jak z tyłu jedzie jedna osoba i już widać że tył siada. Piszę o w miarę nowych autach innych marek. Problem był taki, że w skodzie przy LPG tył siadał do poziomu, który był niebezpieczny dla jazdy. Reasumując tył siada pod obciążeniem bo ma siadać, chodzi tylko o to, żeby nie siadał za bardzo
Według ETKA są dwie wersie 4x4: PR-2UA i PR-2UB(dla samochodów z wyposażeniem do jazdy na złych drogach). Oznaczenia sprężyn pakietu na bezdroża są takie same dla 4x4 i dla napęd-przód czyli to są te same sprężyny. Moim zdaniem można uznać że sprężyny HD dla pakietu i dla 4x4 to Monroe SP3349. Piszę to na podstawię własnych obserwacji i myślę że jak wymienisz te z pakietu na Monroe to wcale nie będzie niżej.
Według ETKA są dwie wersie 4x4: PR-2UA i PR-2UB(dla samochodów z wyposażeniem do jazdy na złych drogach). Oznaczenia sprężyn pakietu na bezdroża są takie same dla 4x4 i dla napęd-przód czyli to są te same sprężyny. Moim zdaniem można uznać że sprężyny HD dla pakietu i dla 4x4 to Monroe SP3349. Piszę to na podstawię własnych obserwacji i myślę że jak wymienisz te z pakietu na Monroe to wcale nie będzie niżej.
no właśnie mam na tyle SP3349 i 42cm na tyle od 9 miesięcy i 35kkm ani drgnie w dół :diabelski_usmiech :
przy obciążeniu bagażnika ładunkiem rzędu 200kg uginają się do 390mm -jest bajkowo
Czy ten problem dotyczy tylko wybranych pojazdow ?? Rok temu jechalem na wakacje zaladowany po brzegi + box na dachu i nie mialem takich problemow jak co niektorzy tutaj. Auto z 2005 w kombiaku w dalszym ciagu na ori sprezynach.
Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
Obecnie -> Seicento 900+LPG
Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
Bylo ->GOLF 3 1.8
Nasi Czytelnicy, zachęceni artykułem o problemach z silnikami benzynowymi grupy Volkswagena (TSI oraz TFSI), donoszą także o innych problemach ze swoimi samochodami. Problemy te – tak jak branie oleju przez silniki TSI/TFSI – bywają „zamiatane pod dywan”. Oto jeden z nich:
wiem wiem czytanie nie boli Zanim mi sie oberwie przepraszam bo zle przeczytalem Mowa tu o autach z LPG chociaz i inni sie wypowiadali i wymieniali sprezyny. Raz jeszcze sorki i strzelam sobie karnego ku...
Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
Obecnie -> Seicento 900+LPG
Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
Bylo ->GOLF 3 1.8
Komentarz